Devletin Patrikhaneye Karşı İsmailağa Kozu

T24 – Selin ONGUN
songun@t24.com.tr‘Devlet Patrikhane’ye karşı İsmailağa’nın varlığından memnun’

“Ilımlı İslam için Tayyip Erdoğan ve Fethullah Gülen’e rol verildi. İsmailağa da ılımlı İslam’a dahil edilmeye çalışılıyor. İsmailağa cemaatini Gülen cemaati çatısı altına alınmasını engelledik. Tayyip Erdoğan’ın bizim için söylediği , ‘Bunları  merkeze çekelim’ sözlerinden hareket etmeye yeltendiler. Zaman gazetesi İsmailağa’nın  içine sokuldu. Efendi Hazretleri Mahmut Ustaosmanoğlu için ılımlı İslam’a karşı değil gibi  bir imajı yansıtmak istediler. Burada AK Parti kullanıldı (…) Gülen cemaatine ve AKP’ye şeriatı sulandırdıkları için karşıyız. Şeriat istiyorlar tabii ki. Tabanı tamamen samimidir.”

Bu sözler, Nakşibendi geleneğinin Türkiye’deki etkin grupları arasında gösterilen İsmailağa cemaatinin lideri Mahmut Ustaosmanoğlu’nun yeğeni Saadettin Ustaosmanoğlu’na ait. Saadettin Ustaosmanoğlu ile cemaatin merkezi olarak bilinen Fatih’teki Çarşamba semtinde görüştük.

İlk ve ortaokul sonrası medrese eğitimi alan Ustaosmanoğlu, İsmailağa cemaatinin erkek üyeleri arasında yaygın olarak kabul gören şalvar, cübbe ya da sarık giymiyor. Cemaatin entelektüellerinden biri olarak işaret edilen Ustaosmanoğlu, 1999-2005 yılları arası İslami Büyük Doğu Akıncılar Cephesi (İBDA-C) davasından Metris, Kartal ve Bolu F Tipi cezaevlerinde yattı. Cezaevine girmeden önce Furkan dergisini çıkaran Saadettin Ustaosmanoğlu halen Yeni Furkan dergisinin Genel Yayın Yönetmenliği’ni yapıyor.

Ustaosmanoğlu, İsmailağa’nın lideri Mahmut Ustaosmanoğlu’nun (79) sağlık sorunları nedeniyle geri çekilmesinden sonra cemaatte yaşananları T24’e anlattı.

Kamuoyunda “Cübbeli Ahmet Hoca” olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü’nün, Emr-i Bil –ma’ruf  grubunun önemli bir üyesi tarafından İsmailağa cemaati lideri Mahmut Ustaosmanoğlu’na  “Zekât paralarını yiyorsun bunu yapma” iddiasıyla şikâyet edildiğini söyleyen Ustaosmanoğlu www.t24.com.tr’ nin sorularını yanıtladı.

Cübbeli’nin servetinin kaynağı nedir? Zekât paralarını yemekle suçlanan Cübbeli cemaatten ihraç edilebilir mi? Cemaatin lideri Mahmut Ustasomanoğu İBDA’ya karşı mı? İsmailağa cemaati AKP ve Fethullah Gülen cemaati arasındaki gerilimin nedenleri ne? Ustaosmanoğlu’na göre AKP döneminde İsmailağa cemaati neden perişan oldu?  Cemaate üst düzeyde “Hâlâ şeriat istiyorsunuz. Olmuyor işte neden diretiyorsunuz. Devir, artık o devir değil!” eleştirileri geliyor mu?

Söyleşinin yarın yayımlanacak bölümündeki başlıklar da şöyle:

Görevde olan milletvekili ya da bürokratlar arasında İsmailağa cemaati üyesi var mı? Mahmut Ustaosmanoğlu kendisinden sonra cemaat liderliği için kimi işaret etti? Cemaat lideri emekli maaşıyla mı geçiniyor? Kadınlar konusunda Cübbeli hangi sözü dinlemedi? Erzincan Cumhuriyet Başsavcısı’nın İsmailağa  cemaati soruşturmasını yürütürken hakkında inceleme başlatılması, Adalet Bakanı Cemil Çiçek’in gözaltına alınanların serbest bırakılmasını istemesi ne operasyonu? İsmailağa’dan kimler Ergenekon’a dahil oldu?

‘Cübbeli zekât paralarını yiyorsun, yapma’

– Elinizde Cübbeli Ahmet Hoca ile ilgili istihbarat olduğunu söylemiştiniz. Açıklamadınız; bildiğiniz nedir?

Sitemizde yazdık. Emr-i Bil –ma’ruf  grubundan hatırı sayılır bir büyüğümüz, ismini anlaşılır  nedenlerle açıklamadık,  Efendi Hazretleri’nin (Mahmut Ustaosmanoğlu) yanında  Cübbeli’ye  “Zekât paralarını yiyorsun bunu yapma” diyor.

 Cübbeli’nin cemaatin yardım paralarını kişisel amaçlarla kullandığına dair kanıtınız var mı?

Cemaatin parasını kullanamaz, zira para vakfın parasıdır ve devlet kontrolündedir; nasıl kullansın. Biz burada Cübbeli’nin şahsi zaaflarına parmak basıyoruz.

– Sizce Cübbeli zekât paralarını yedi mi?

Zekât paralarını yediğini hocasının yanında söyleyen kişiden bahsediyorum. Yaşlı bir kimsenin belirli bir garazı yokken biri hakkında böyle şeyler söylemesi  kimin dikkatini çekmez.  Mümkün olsa da sizi bu kişiyle tanıştırabilsem. Kaldı ki Cübbeli’nin  zaaflarıyla  ilgili mevzular çokça bilinen şeyler kabilindedir.

– Servetinin kaynağı nedir?

Servetinin kaynağını bilemem.  Kendisinin fakir olduğunu söylüyor.  Ama beş yüz bin dolara daire aldığı da kendi ifadesi. Demek ki fakirlikte izafi; nereden baktığınıza bağlı. Tabii bunlar işin teferruat boyutu, mesele fikrin ahlakıyla alakalı. Kainâtın  Efendisi  buyuruyor:  “Kişinin  namazına orucuna bakmayın, dinar ve dirhemle yaptığı alışverişle  bakın.” Yani,  maddeye hangi zaviyeden bakıyor bu önemli.  Cübbeli’nin yakınlarında bulunanlardan birinin  sözü, meselenin özü: “Hacca  gittiğimde  dua ettim; Ya Rabbi  Cübbeli Hoca’mın kalbinden para sevgisini al. Geldim gördüm ki duam kabul olmamış.”

‘Efendi Hazretleri cemaatin yakındığı kişiyi çağırıp omzuna masaj yaptırdı’

– Bu iddialar doğru ise cemaat lideri ne yapar; Cübbeli, Mahmut Ustaosmanoğlu’nu  takmıyor o halde?

Tasavvufi cemaatlerde “Benim  gücüm var, ben her şeyi yaparım” diye bir şey yoktur. Bir maslahat vardır;  şeyh, mürşid-i kamil, sizi kalbinden düşürdüğü an bittiniz. Burası ne şirket ne de siyasi parti. Burada, “Yanlış yaptın seni işten atıyoruz, işini iyi yaptın  prim veriyoruz” mantığı yoktur. Misal vereyim; önceden Cübbeli Ahmet Hoca’dan  daha kuvvetli biri vardı, nefsine  uydu biraz ileri gitti. Cemaatten birileri Efendi Hazretleri’ne bu kişinin  usulsüzlüklerini şikayet ettiğinde, Efendi Hazretleri  şikayet edileni yanına çağırıp, “Omzuma masaj yap” dedi.  Haliyle şikayetçiler manzara karşısında şaşkınlığa uğradılar.  Ardından bir ay içinde Efendi Hazretleri  kibâr-ı kelamla kendisini kovdu. Cübbeli bunları  iyi bilir,  dikkat etmeli. Efendi Hazretleri’nin maslahat icabı yapıp ettikleri vardır, kimse yanlış anlamamalı. Mümin ferasetiyle bakamayanlar yanar.  İsterse alim olsun. Cübbelli’nin de  bu manada akıbeti iyi görünmüyor. Zamanla mevzuların detayına girilebilir.

– Mahmut Ustaosmanoğlu Cübbeli’nin  katıldığı televizyon programlarını  izliyor mu?

Hayır. Efendi Hazretleri’nin televizyonla işi olmaz. Ama unutmamalı; Velî, mizacı eşya ve hadiseler üzerinde tasarruf sahibidir.

‘Cüppeli Ahmet ciddiyeti olan biri olsa onu da tepelemişlerdi’

– Mahmut Ustaosmanoğlu’nun geri çekilmesinden sonra cemaatte Cübbeli Ahmet Hoca kadar sivrilen biri oldu mu?

Hayır. Ama unutmayın, ciddiyetiyle kendini ispat eden cemaatimizin iki önemli ismi  şehit edildi. Teşbihte hata olmaz; Cübbeli de ciddiyetiyle ortada olan biri olsaydı  onu da tepelerlerdi.  Onun yalpalayan gidişatını fark edenler hadiseye müdahil olup  onu kurtlar vadisine çektiler. Halbuki Cübbeli Ahmet de kendi içinde güzel hizmetler yapıyordu, orada kalmalıydı. Kurtlar vadisinde ne işin var?

 “Cübbeli hakkında istihbaratımız var” açıklamanızın tek dayanağı Emr-i Bil ma’ruf  grubundan bir kişinin “Cüppeli zekat paralarını yiyor” iddiası mı?

Hayır. Ama şöyle de bakmak  birçok şeyin ipucu manasına gelir;  bir kiş, koca bir cemaati maskaralaştırıyorsa, Allah Resulü’ne  “korkak, sahtekar” diyen biri karşısında  yılışıyorsa, bu suç bizdeki bilgilerin yanında hafif  kalır.  Bizdeki bilginin kaynağı da zannediyorum Cübbeli ile oynuyor. Bu sebeple olsa gerek, vaazlarında, “Hakkımda  çıkacak montaj görüntülere inanana hakkımı helâl etmem” diyor.  Kendinden emin olmama tavrı. Bu konudaki tedirginliğini  daha farklı zaviyelerden de gördük.

 Nedir o zaviyeler?

Konuşmadığımız şeyleri konuşmaya başladık; neden? Bekledik. Fakat artık durum kangrenleşti, toparlanamaz hale geldi. Bundan böyle konuşuyoruz; konuşacağız. Mesele sadece Cübbeli olmamalı. Cübbeli burada sadece bir atlama taşı olabilir. Asıl konu, Cübbeli gibilerin üzerinden kotarılmaya çalışan meselelerdir. Gizli, açık. Mesela hiç gereği yokken Cübbeli bizi Genelkurmay’a  niçin ispiyonlar? Onun gözünde biz münafık veya kâfir miyiz? Cübbeli şunu cevaplasın; cemaate mensup Büyük Doğu İbda fikriyatına mensup müslümanlar için, “Genelkurmay onların  tasfiyesi için bizi kullansın” diye haber gönderdi mi, göndermedi mi?  Kendi düşüncesinde olmayanlarla bile  kardeş olabilen Cübbeli  neden iki senedir kendisine soracağımız bir soru için  telefonlarımıza cevap vermez? Kibir mi, suçluluk duygusu mu?

‘İsmailağa’dan İBDA’yı tasfiye etmek için Genelkurmay beni kullansın demiş’

– Kim ile ne haberi göndermiş; somutlaştırır mısınız?

Cübbeli’nin bu söylediği kişilerin  isimleri, zamanı hepsi bizim elimizde. Kendisinin sohbetine gelen asker kişilere…  (İddiasını somutlaştırması için ısrar ediyoruz; Ustaosmanoğlu “Ordudan emekli kişiler” demekle yetiniyor)  Benim ideolojik  görüşüm bellidir; ama  ben hayatımda illegalitenin i’sini bilmem. Benim suçum, 28 Şubat’ta  herkes kaçarken İsmailağa’yı  savunmak için televizyona  çıkmaktı.  Ve bunun cezasını çektim. Evet ben İBDA fikriyatına mensubum. Bakın, terörden bahsetmiyorum. O ayrı bir tartışma. Ama sen  İBDA fikriyatını  okumadan,  anlamadan neyi nereden tasfiye ettiriyorsun?

 Çarşamba’da İBDA ne kadar yaygın,  çarşaflı teyzenin İBDA umurunda mı?

(Gülüyor)

 “Biraz etrafı gezin” demek mi bu gülüş?

Açık konuşayım;  biz cezaevindeyken  bize açıktan  dua eden  hoca efendiler vardı. Çıktığımda büyük hocalarımızdan  birinin elini öpmeye gittim,  kulağıma eğilip şöyle dedi: “İçeride yapılacak  çok şey var ama dışarıda daha çok şey var, Allah yardımcınız olsun.”  İslam için çırpınan bir insana  bu cemaatte kimse ses çıkarmaz.  Zır cahil değilse tabii.

‘Önce İBDA için ileri geri konuşuyor sonra cezaevine yoğurt gönderiyor’

– Cübbeli’nin İBDA ile bağlantısı var mı?

İBDA ile bağlantısı olması için Salih Mirzabeyoğlu’nun  her biri şaheser olan kitaplarını okumuş olması gerekir. İnsan bilmediği şeyin düşmanıdır. Cübbeli de bilmediği bir şey için  şikâyet teşebbüsünde bulunmuş ki, bu onun ilim adamlığı sıfatına yakışmıyor. Bir konu da şu; bilmediğiniz için bir şeye  düşman olabilirsiniz. Ama o konuda dik duramazsanız haysiyetiniz zedelenir.  Bu minvalde bir misal vereyim; biz Metris cezaevindeyiz, bir telefon geldi Almanya’dan.  Arayan, “Cüppeli burada  İBDA hakkında  ileri geri konuşuyor” diyor.  Cemaatten bir hocayı arayıp; “Biz burada can pazarında yaşıyoruz, operasyon sonucu bir ölü 20 ağır yaralıyla ayrıldık Metris’ten, o Almanya’da keyfe keder  konuşuyor, söyleyin  ahlaksızlık yapmasın” dedim.  Cüppeli döndüğünde cezaevine süt ve yoğurt göndermeye başladı.  Madem aleyhimize konuşuyorsun, o zaman  bu yoğurt, süt ne? Bir başka hadise; Bandırma cezaevi.  Kendisi de orada yatarken bir gün koridorda bir arkadaşımızı, “Bak bu arkadaş İBDA’cıdır” diye  tanıştırıyorlar. Tabii hemen şempanze  tavırları içinde  ellerini sıvazlayarak, “İBDA’cılar bizim Ehl-i Sünnet  kardeşlerimizdir” diyor. İnsanda biraz haysiyet, feraset, dik durma ameliyesi gerçekleşmiş olsa  bu duruma düşer mi?  Bir yandan “Genelkurmay’a, bunları beni kullanarak tepeleyin”  mesajı, diğer yandan  süt yoğurt gönderme ameliyesi.  Dava adamlığı başka bir şeydir, herkes bunu hiç değilse asgari derece öğrenmeli.  Aksi, kurtlar vadisinde parçalanmaktır.  Veya medya maymununa döndürülmek.

‘Mahmut Efendi Hazretleri İBDA’ya asla karşı değil’

 Mahmut Ustasomanoğu İBDA’ya karşı mı?

Asla. Efendi Hazretleri  müslümanlara karşı  tavır almaz. Zamanı gelince  konuşulacak şeyler var. Meselenin  illegalitesini  hesaba katarak  soruyorsanız, tabii ki işin rengi başkadır. Herhalde anlatabildim!

– Diyelim ki Cübbeli Ahmet  İBDA’nın  İsmailağa cemaatinden tasfiye edilmesi için haber gönderdi. Cübbeli’nin cemaat üzerindeki  etkisi Genelkurmay ya da  bir başka devlet kurumunun  ciddiye almasına neden  olacak kadar baskın mı?

Alırlarsa  hata ederler. Eğer Fatih Altaylı ve Murat Barakçı da onu ciddiye alsalardı  göbeklerini çatlatırcasına gülmezlerdi. Deniz Baykal da Cübbeli’yi Zekeriya Beyaz  ile aynı familyadan  görüyor olmalı ki, “İzlerken keyfini çıkarıyoruz” diyor. Deniz Baykal’ın  asıl altı çizilmesi gereken cümlesi de şu: “Fatih Altaylı  onun tadını çıkarıyor, biz de izliyoruz.” Bütün bunlardan sonra Cübbeli nedamet ve pişmanlık duyarak geri çekilmezse çok pişkin demektir.

– Cübbeli Ahmet  ile Mahmut Ustaosmanoğlu arasında akrabalık ilişkisi var mı?

Yok, şeyh-mürid ilişkisi var. Tasavvufi tarikatlarda  akrabalık ilişkisi de önemli değildir.

‘Efendi Hazretleri’ne bütün liderler gelmiştir, Başbakan da, Baykal da’

 Dış dünyaya ihtiyatlı yaklaşan,  Nakşiliği son derece  disiplinli uygulayan  İsmailağa cemaati  son dönemde oldukça medyatik. Bu durum Cübbeli  Ahmet  Hoca’nın  bireysel inisiyatifi mi;  neden böyle bir açılıma ihtiyaç duyuldu?

Burada mevzu nerede başladı; buna  kimse bakmıyor. Tarikatın başındaki Efendi Hazretleri  Mahmut Ustaosmanoğlu, hakikaten mürşid-i kamil olduğu için  bu güne kadar bu cemaati hiçbir yere  bulaştırmaksızın  getirmeyi başarmıştı. Bugün ne oldu;  Mesele Efendi Hazretleri’nin  hastalığı nedeniyle  geri çekilmesi,  akraba-i taallukat içindeki bir takım  hususi işlerin dışarıdan kurcalanması,  o kurcalanan işlere  siyasi partilerin maydanoz olmasıdır.

– Daha  açık konuşur musunuz?

Aileleri ile birlikte  5 milyon ile 10 milyon  arasına tekabül eden  bir cemaatten söz ediyoruz. Dolayısıyla siyasi partiler cemaatimize her zaman talip olur.  Bugüne kadar  Efendi Hazretleri’ne  bütün parti liderleri gelmiştir. Demirel gelmiştir,  Türkeş gelmiştir,  Muhsin Yazıcıoğlu gelmiştir,  Ecevit gelmiştir, Baykal gelmiştir, Başbakan da gelmiştir.  Fakat bu talip olma cemaatte böyle bir savrulmayı hiç gerektirmedi.

‘Tabanımız Saadet’e yakındı, AK Parti’den sonra mevzu değişti’

– Nasıl bir savrulma?

Şöyle ifade edeyim;  normalde cemaat taban itibariyle Saadet’e yakındır. Fakat AK Parti’den sonra mevzunun şekli değişti. Çoğunluk AK Parti’ye  oy verdi.  Ama burada bizim eleştirdiğimiz konu, cemaati temsil makamında olduğu  intibaı ile Cübbeli’nin  “Bu cemaat Saadet’lidir”  tenezzülünde bulunması. Hülasa “İsmailağa açılım yaptı” diye bir şey yok. Cübbeli’nin  şahsında açılıma sürüklenmek istenen bir cemaat var.

– Cübbeli Ahmet, tabanın Saadet’e  yönelmesi için kaldıraç olabilir mi?

Hayır, olamaz. Olsaydı AK Parti buradan bu kadar oy almazdı.

‘Ilımlı İslam için Tayyip Erdoğan ve Fethullah Gülen’e rol verildi’

– Cemaatte “AKP taraftarları ve karşıtları” şeklinde bir bölünme mi var?

Bölünme sadece bizim cemaatimizde değil, bütün müslümanlar arasında oldu.  Şu anda yönlendirilmek istenen hadise bellidir; ılımlı İslam. Bu politika İslam’ın dalga dalga gelişini gören emperyalistlerin çıkarlarını koruma taktiğidir. Bu politikanın  desteklenmesi için kendilerine rol verilenler bellidir; Tayyip Erdoğan  ve Fethullah Gülen. Bu insanlar  kendilerine verilen rolden  rol çalmayı başarırlarsa ahretlerini kurtarırlar. Emperyalizmin bu tuzağına bilerek alet olmuşlarsa dünyaları da ahretleri harap olacaktır. Bu süreç içinde İsmailağa da ılımlı İslam’a dahil edilmeye çalışılıyor.

‘İsmailağa cemaatini Gülen cemaati çatısı altına alınmasını engelledik’

– Şu  yorum çok mu uçuk; “İsmailağa  cemaatini  Gülen cemaati  çatısı altına almak istiyorlar?”

Bu fiilen kotarılmaya çalışıldı. Bunu engelledik. Efendi Hazretleri için  ılımlı İslam’a  karşı değil gibi  bir imajı  yansıtmak istediler. Burada AK Parti kullanıldı. Böyle bir  yeltenme oldu. Orada Tayyip Erdoğan’ın bizim için söylediği , “Bunları  merkeze çekelim”  sözlerinden hareket etmeye yeltendiler. Mesela Zaman gazetesi İsmailağa’nın  içine sokuldu.

– Ne zaman oldu bu?

2006 yılında.  O zamana kadar  onlarla hiçbir münasebetimiz yoktu. Efendi Hazretleri,  “İlk kez bir röportaj verdi”  gibi bir sunuşla  Efendi Hazretlerinin ılımlı İslam’a karşı  olmadığı izlenimini vermek istediler.

– Fakat bugünlerde şöyle bir denklem kuruldu; “Cübbeli, Fettullah Gülen’e  karşı.  Mahmut Hocacılar  ve Cübbeli arasındaki kavganın bir nedeni de bu?”

Komik. Cübbeli  vaazlarında  Fethullah Gülen’i övmüştür.  Bir över, bir söver sonra da çıkıp Moral FM’de  özür diler.  Said-i Nursi  Hazretleri’ni  ayrı tutarak  bazı şeyleri konuşmak lazım, yoksa  işler karışıyor, zira  Said-i Nursi’ye  bağlı bir çok cemaat var.  Cübbeli Ahmet  hadisesi ise ayrı bir psikolojik  vakıa. Ağzına  geleni söyler, sonra çıkar  özür diler, ama aynı mevzuu hakkında yine rucû etmeyeceğine dair kimse  garanti veremez.  Muhakemesi ve mantalitesi zayıftır ve bir diyalektik sahibi değildir.  Bunca savrulmanın sebebi bu.  Nakşibendi büyüklerinden  Esseyyid Abdülhakim Arvasi Hazretleri’nin  şu sözü bir çok düğümleri çözücüdür: “ İlim insanın cehaletini giderir  ahmaklığını gidermez.” Anlaşılıyor herhalde?

‘AK Parti döneminde medrese açacaksak önümüzde pürüz olmaz ama…’

– İsmailağa cemaati de genel olarak Gülen hareketi ile ilgili böyle mi düşünüyor?

Tabanın büyük kesimi  ılımlı İslam’a karşıdır. Ama burada  AK Parti  vesilesiyle  bir zaaf oluştu, “Nasıl olsa  bizdenler, hiç değilse  yabancı değiller” gibi bir fikir de mevcut.

– AKP dönemi  İsmailağa cemaati için rahat bir dönem mi?

Şöyle; mesela  bir medrese açacaksın  bunun önünde pürüz olmaz, fişlenmezsiniz, takip edilmeziniz. Bunlar yok. Ama öbür taraftan  neleri kaybettik; 28 Şubat’ta  insanlar korkuyordu ama bir ayakta kalma, varlık sebebimiz  vardı. Şimdi ne var; İslam sosyetesi!  Ne müslümanların, ne de  diğerlerinin beğeneceği  berbat bir görüntü.

‘Başbakan bilsin; insanımız korktukça nefret duyguları kabarmaya başladı’

– Aynı şey değil  tabii ama  şöyle bir benzetmeye hak verir misiniz; “CHP’nin  tutumundan memnun  olmayan, ama  kerhen destek verenler gibi İsmailağa cemaati de, hiç değilse  bizdenler, deyip  AKP’ye  oy veriyor?”

İlk bakışta böyle değildi ama şimdilerde böyle bir durum oluşmaya başladı.

– Neden?

Yine Cübbeli’den  örnek vereceğim, ama  mevzuu tamda bu. O istediği kadar  televizyona çıkıp  “Kızlarımızı da okuturuz” desin,  riyakârlık yapmadan konuşalım; bizim insanımız, “Benim  bu rejime emanet edecek  kızım yok” diyor.  Şimdi bu sekiz yıllık eğitim hadisesinde çocuklarını okula göndermedikleri için birileri geldiğinde ödleri kopuyor.  Bir de ikna etmek için türbanlı hanımları gönderiyorlar. Ama insanımız korkuyor ve korktukça nefret duyguları  kabarmaya başladı.  Bunu Başbakan bilsin.  “Ben Kur’an ve sünnete göre  ilim isterim”  diyor insanımız, ama AK Parti  burada rejime alet oluyor.

‘AK Parti döneminde perişan olduk; İslam sosyetesi kendi keyfine bakıyor’

Az önce sordunuz; rahat bir dönem mi? Değil, perişan olduk. Bakın; başörtüsü meselesi. Umurlarında değil,  sonradan görme İslam sosyetesi kendi keyfine bakıyor. Şimdi Saadet Partililerde feveran edecek, ama bir örnek daha vereyim. Bir ahbabımızın eşi milletvekili seçildi, aile Ankara’ya gitti. Ahbabımız hanım, kocası vekil olunca Ankara’ya uymak için çarşafını çıkarmak zorunda kaldı; pardesüye geçti. Aradan zaman geçince kendisi şunu söylüyor: “ Bir dahaki dönem kocam seçilmesin  diye dua ettim. Nermin Erbakan dahil buradakilerin hiç birinin İslam diye bir derdi yokmuş.” Ben bunları bu insanlar kötü manasında anlatmıyorum. Sadece ılımlı veya ılımsız İslam diyerek iğdiş edilmiş beyinleri örneklendiriyorum.

‘Tabii ki demokrasiye karşıyız’

– Başbakan, “Türkiye  laik, demokratik bir hukuk  devletidir” dediğinde cemaat rahatsız olur mu?

Dört mezhep müftüsü Ali Haydar Efendi, ki zamanının (Osmanlı) Ordinaryus  profesör makamındaki  o insanın demokrasinin küfür olduğunu söylediğini herkes bilir. Buna rağmen cemaatten birileri veya herhangi bir  “Müslüman demokrasiden hoşlanıyoruz” derse kendi bilir. Daha açığını söyleyeyim; “One Minute” hadisesindeki Şimon Perez, “ Senin Kur’an’dan ve sünnetten bir sistem çıkaracak kapasiten kalmamış. Biz çıkardık; demokrasi. Sen de buna uyacaksın” diyor adeta. Bu mevzular açılmalı. Kısacık, havada kalan mevzular, insanımızın kafasında haliyle yer etmiyor.

– Siz demokrasiye karşı mısınız?

Tabii ki karşıyız.

‘Manken Aysun Kayacı’nın,  onun da çobandan farkı yok, ama sözü doğru’

 Halkın oy verdiği kişiyi meclise göndermesi fikri?

Manken Aysun Kayacı, bir söz söyledi kıyamet koptu. Doğru söyledi ama kendisi de o doğrunun içinde olanlardan biri, bunun farkında değil. “Benim oyumla çobanın oyu bir mi?” diyor. Tabii ki değil ama kendisinin de fikirde bir çobandan farksız olduğunun farkında değil. İslam’da, halkın temsilcileri akîl adamlar seçer başkanları. Üstad Necip Fazıl’ın “ İdeolocya Örgüsü” isimli eserine bakanlar meselenin mahiyetini görebilirler. Yoksa uzun mesele.

‘Tayyip Erdoğan’ı halk seçti diye bir şey yok’

– Şimdi bir yerde AKP’nin “Bizi halk seçti, seçkinci laikler kabul etsin, Tayyip Erdoğan’ı millet getirdi” serzenişinde sizi nereye ekleyeceğiz?

Zaruretler farklı şeylere yönlendiriyor tabii. Ama hakikatte böyle bir şey yok. Palavra. Ama Türkiye’de seksen senelik süreçte yaşananlar da ortada. Her on yılda bir ordu müdahalesi. Geçenlerde emekli general Osman Pamukoğlu televizyonda şöyle diyor: “Bu ülke yarı işgal altındadır.” Tabii çok insaflı bir ifade. Asker olması hasebiyle kendini tutmaya çalışmış. Bize göre tam işgal söz konusu. İktisadi, içtimai, felsefi, ruhi vs. Bu ülke hâlâ konuşan ülke konumunda değil. Bu konuda izafi görüşlere itibar edilmez. Sonra da, “Halk seçti ya, daha ne istiyorsunuz”  ifadeleri. Meseleler ciğerine kadar deşilmeli. Madem komünizm çöktü, madem kapitalizm sersemledi ve madem ortada İslam yok, her şey yeniden sonuna kadar konuşulabilmeli. Sonra halk seçti diye bir şey yok, halka seçtiriliyor, propagandanın gücü unutulmamalı.  Bu da tartışılması gereken bir konu. Bu halkı küçümsemek manasına değil tabi.  Halkın düşürüldüğü durum itibariyle söylüyoruz. Mesela aç halka kim ekmek verirse o seçilir. AKP İslamcı kesimin dışından da oy almıştır, neden? Aman istikrar bozulmasın, ekonomi çökmesin, aç kalırız falan. Tabii bu kadar basit değil, bunlar sosyolojik vakıalar ve derinlemesine tahlil gerekir, bir röportaj mevzusu olmaktan uzaktır. Kitaplık meseleler. Bu sebeple, izah babında söylediklerimiz mutlaka eksik kalacaktır.

‘Müslümanların nezdinde hâlihazırda fikir para etmiyor’

– Siz istiyorsunuz ki demokrasi olmasın; şuradaki Fatma teyze yerine akıl adamlar karar versin?

Dünyayı  600 sene öyle idare ettik. Her şey o işten vazgeçince alt üst oldu.  Neden vazgeçtiğimizi bile bilmeden, maziye düşmanlık. Tuhaf değil mi?

– Televizyona dünyaya uyum sağlamak lazım diyerek “evet” derken, 2010 yılında “demokrasi küfürdür” bakışının bam teli nedir?

Efendim biz bu işin bugüne dek uygulanan muhtevasına karşıyız. Televizyon ve demokrasi, ikisi de Batı icadı. “Birini kabul edip diğerini reddetmek ahlaki mi?” diyenlere cevabımız şudur:  Bir batılı fikir adamının ifadesiyle, İspanya Endülüs İslam Medeniyeti olmasaydı ve bizim o medeniyete mukavemet ve muhalefetimiz söz konusu olmasaydı, Batı medeniyeti olmazdı. Demek ki bize mukavemet ederken kazandıkları bir medeniyet söz konusu. Tabii sonra bizimkilerin Vahy’in ışığını kaybetmeleri vs. Olan oldu. Ama bugün bu meseleler son derece avamlaştırılarak   konuşulduğundan hakikate uzanmak mümkün olmuyor. Ve de müslümanların nezdinde hâlihazırda fikrin para etmiyor oluşu da işin cabası.

‘Gülen cemaati ve AKP şeriat istiyor tabii ki, ama sulandırıyor’

– Gülen cemaatine  ve AKP’ye de size göre şeriat istemedikleri için mi karşısınız?

Şeriatı sulandırdıkları için karşıyız. Şeriat istiyorlar tabii ki. Tabanı tamamen samimidir. Şeriat istiyorlar, fakat onları dejenere etmek için hazırlanan tezgâha düşüyorlar. Yoksa bir müslüman kendi yaratıcısının nizamına nasıl karşı olabilir ki?

 Fethullah Gülen’in o meşhur videosunda söylediklerinde bir değişiklik olmadığı fikrinde misiniz?

Evet. Eğer o bir taktik değilse öyle düşünüyorlar. Size daha başka bir şey anlatayım. Bunu duymamışsınızdır. Bir arkadaşımız anlattı, doğruluğunu yanlışlığını ona emanet ederek söylüyorum. Nurcu kesimin önemli bir cemaatinin başında olan kişinin  sözleri şöyle: “Yıllar önce resmi görevli birileri bize teklifte bulundular. Bizimle çalışırsanız teşkilatınızı dünya çapında bir teşkilat haline getiririz dediler. Ben de onlara ‘size güvenemem, yarın şekil değişir ben ortada kalırım’ dedim. Bu kişiler benden sonra Fethullah Gülen’e gitti ve o kabul etti.”

‘Gülen’in ismi cismi yokken var olan İsmailağa neden dünya çapında başarı elde edemedi?’

 Şimdi birileri de sizin için “Maşallah Yalçın Küçük’ü geçti” derse?

Yalçın Küçük sendromu semtimize uğramaz. Bizler sıhhatli insanlarız. Soruyorum size; İsmailağa cemaati bu kadar güçlü bir cemaat, Fethullah Gülen’in ismi cismi yokken  bu cemaat var; niye İsmailağa cemaati dünya çapında bir başarı elde edemedi? Niye onlar dünya çapında bir cemaat oldular da biz ya da başka bir cemaat olamadı? Ve niçin bu memlekette Meclis’te başörtüsüne tahammül edemeyen Bülent Ecevit bu cemaatle kanka oldu? Amerika’da  böylesi bir güç nasıl var oldu? Vatikan’la nasıl böyle bir yakınlaşma doğdu? Ve Fethullah Gülen “Amerika’nın egemenliğinin zayıflamasından endişe etmeliyiz” derken ne demek istedi?

 Bu sorulara cevap bulabildiniz mi?

Diyelim ki, bunlar taktik veya kendi içlerinde tutarlılar.  Burada bizi sevindiren hadise şu; emperyalistler İslam’ın dalga dalga geldiğini gördüklerinden  böyle bir projeye soyunmak zorunda kaldılar. Demek zorlandıkları bir şeyler var. Bu meselede ister Fethullah Gülen’i kullanmış olsunlar, ister başka bir alimi; fark etmez. Her halükarda kazanan İslam’dır. Yalnız burada sınananların durumu önemli, Allah Kur-an’ı Kerim’de nurunu tamamlayacağını bildiriyor, öyle veya böyle bu nur tamamlanacak. Mevzu, muhatap olanların durumu; ya kaybedecekler ya kazanacaklar. İslam’ı sulandırma teşebbüslerinin kazandırıcı olduğunu düşünmek ise abesle iştigaldir.

– İsmailağa’ya da “Gelin sizi de dünya çapında güçlü kılalım” teklifi geldi mi?

Resmi değil ama, bu resmi tekliflere alet olanlar böyle bir şeye tevessül ettiler. Efendi Hazretleri ılımlı İslam’a karşı değilmiş gibi bir hava estirmeye çalıştılar. Bu meseleyi gazetelerine taşıyarak, “Mahmut Efendi ilk defa bize konuştu” diye lanse ettiler.

‘Takiye mi yapıyorlar, yoksa gerçekten değiştiler mi; anlamadık’

 Üst düzeyde şöyle eleştiriler alıyor musunuz; “Hâlâ şeriat istiyorsunuz. Olmuyor işte neden anlamıyor ve diretiyorsunuz. Devir, artık o devir değil!”

Cezaevindeyken televizyondan izlemiştim. Eski Milli Görüşçü yeni AKP’li biri şöyle diyordu: “Olmuyor işte, İslam’la olmuyor.” İslam’dan mı vazgeçtiler, yoksa İslam’ı sulandırarak mı çözelim diyorlar; anlamadık. Ama ikisi de suç. Çünkü Allah Resulü’nün böyle bir metodu yok.

 Aslında devlet ile benzer soru işaretlerini paylaşıyorsunuz; “Takiye mi yapıyorlar, yoksa gerçekten değiştiler mi?”

Neden o şüphelere sahip olduğumuzu söyleyeyim. Tayyip Erdoğan Belediye Başkanı iken kendisine bir mektup yazdım. Sonra dergimde de yayımladım. Kendisi şu anda bir üniversitede  profesörlük yapan birinin aracılığı ile Amerikalılar ile görüşmeye başladı. O toplantıda bizden de biri vardı. Diyorlar ki, “Biz seni Başbakan yaparız. Cezanı da hafif bir şekilde hallederiz, seni Cumhurbaşkanı da yaparız.” O dönemde “Böyle bir işe girme” diye mektup yazdık. Şimdi böyle bir işe girmek suç mudur; hayır. Ama Napolyon’un sözü belli, iyi bir kavgaya gir sonra ne yapacağını düşünürsün. Bunu yapmazsan, “Biz iktidar olduk, ama muktedir olamadık” dersin. Eğer bu sözü söyleyeceksen niye böyle bir kavgaya girdin? Neden Erbakan Hoca’na muhalefet ettin; neden müslümanların parçalanmasına neden oldun? “Biz bu işi böyle beceremiyoruz, yeni açılımla bunu yapacağız” dedin ama bu açılımın arkasından iş geldi geldi, Türkiye’nin en mutaassıp cemaati İsmailağa’ya bile sirayet etti. Şimdi Deniz Baykal kalkıp sana “Ağlama, Başbakansın çöz”  diyor. Doğru. Tabii Kemalist rejimin kemikleşmiş yapısını da hesaba katmak lazım. Buna rağmen ağlamayacak çözeceksin. Madem “Millet beni buraya getirdi” diyorsun, milletin istediği olacak. Yapacaksın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s